Collega Nelleke Groenewegen- Dröge stopt per 1 juli 2017

Na ruim zes-en-een-half jaar werkzaam te zijn geweest als fysio- en manueel-therapeut in Waddinxveen stopt Nelleke per 1 juli om zich geheel te kunnen gaan wijden aan haar gezin. Zij wil alle patiënten en collega’s heel hartelijk bedanken voor de prettige samenwerking in de afgelopen jaren.

Wij vinden het jammer dat Nelleke ons gaat verlaten, maar hebben in Marissa Schrier een prima opvolgster gevonden, waardoor onze bezetting volledig blijft. Marissa is een jonge, enthousiaste fysiotherapeute, die al bijna een jaar parttime bij ons werkzaam is. Marissa gaat nu full-time bij ons werken

Patiëntervaringen meten!

Onder het motto “Meer zorg in beeld” werken zorgverzekeraars, fysiotherapeuten en patiënten samen met Stichting Miletus aan een nieuw patiënt tevredenheidsonderzoek.

Bij de fysiotherapie is de opvolger van de CQi een PREM vragenlijst voor eerstelijns paramedische zorg. PREM staat voor Patient Reported Experience Measures en is een korte vragenlijst over de ervaringen van patiënten, die wordt ingevuld nadat een behandelreeks is afgerond. De vragenlijst combineert ervaringsvragen over o.a. eigen inbreng, samenwerking, nazorg, bejegening en informatieverstrekking met aanbevelingen, complimenten en verbeterpunten.

Met deze feedback van de patiënten kunnen fysiotherapeuten achterhalen wat patiënten belangrijk vinden in de zorg én wat hun concrete ervaringen zijn. Hiermee kunnen zij de kwaliteit van de praktijk meten, monitoren en verbeteren.

Daarnaast worden de resultaten van de metingen ook met zorgverzekeraars gedeeld, zodat zij verzekerden beter kunnen informeren. Zij verplichten daarbij de fysiotherapeuten min of meer om deze metingen uit te zetten. Daarom vragen we aan onze patiënten om hun e-mailadres door te geven, zodat zij kunnen worden aangemeld bij de stichting  MediQuest, die dan de uitnodiging voor deelname aan de PREM per mail kan opsturen.

 

Klanttevredenheidsonderzoek / CQI

In een tijd waarin van alles gemeten kan worden, zoals  de mobiliteit van uw gewrichten en  de inten-siteit van uw rugpijn, zijn wij en de zorgverzekeraars geïnteresseerd naar uw (klant)ervaringen over onze praktijk, middels een zogenoemde Consumer Quality Index (CQI).  Deze CQI is een gestandaardiseerde methodiek om klantervaringen in de zorg te meten. Indien u onder behandeling bent bij een van onze therapeuten dan wordt u gevraagd om mee te doen aan dit  onderzoek. Als u hiermee instemt, dan krijgt u per email een vragenlijst toegestuurd, waarvan het invullen u ongeveer 6 minuten tijd zal kosten.

Met de uitkomsten van deze enquête wordt  de kwaliteit rondom de fysiotherapeutische behandelingen gemeten vanuit het perspectief van de patiënt en kunnen we proberen verbeterpunten in  onze praktijk  toe te passen, zodat we u nog beter van dienst kunnen zijn in de toekomst.

Een andere mogelijkheid om uw ervaringen met ons en anderen te delen kan via de website www.zorgkaartnederland.nl.  Zorgkaart Nederland laat een overzicht van alle zorgaanbieders in Nederland zien en biedt u de mogelijkheid om zorgverleners te waarderen.